fbpx
00393478864509 lucarossicampus@gmail.com

 

 

If You Don’y Understand Something Search For It On YouTube > materiali vari, Bourse de Commerce, Paris 2021. 

Questo intervento declinato in varie modalità dal 2013 apre a quella che possiamo definire come una sorta di Cappella Sistina contemporanea. Un’opera capace di cambiare ogni giorno pur rimanendo sempre la stessa. Uno specchio della fluidità e della complessità del nostro tempo e allo stesso tempo una forma di resistenza per l’algoritmo che vorrebbe nutrirci solo con contenuti uguali a noi stessi. 

By Left Han Fingertisp aJLJADAJDJADS > 4 sculture con i polpastrelli, traccia di polvere e saliva sullo schermo, Bourse de Commerce Luca Rossi 2021. 

Due opere che avvengono ed esistono solo nell’istante in cui le guardiamo sul nostro schermo. Tutto avviene nella nostra dimensione privata che Luca Rossi considera essere lo spazio politico più rilevante che abbiamo a disposizione. 

WHATEVER > qualsiasi cosa acquistata su Amazon e fatta recapitare presso la Bourse de Commerce di Parigi, Luca Rossi 2021. 

Se l’opera IMG2301 riesce ad ordinare il sovraccarico di contenuti e informazioni questo intervento invita il visitatore ad acquistare qualsiasi cosa su Amazon, facendola poi recapitare presso il museo. L’oggetto potrà essere intercettato sulla soglia del museo o fatto entrare. L’ibridazione dei ruoli porta lo spettatore a diventare sempre di più “autore”. Il ready-made, la scelta dell’opera, viene completamente demandata allo spettatore stesso. Questo apre ad una “condizione di imbarazzo” dove lo spettatore, come il collezionista, deve rivalutare i propri bisogni in relazione al suo concetto di “opera d’arte”.

If You Don’t Understand Something Search For It On YouTube > various materials, Bourse de Commerce, Paris 2021. 

This intervention, declined in various ways since 2013, opens to what we can define as a sort of contemporary Sistine Chapel. A work capable of changing every day while remaining always the same. A mirror of the fluidity and complexity of our time and at the same time a form of resistance to the algorithm that would like to feed us only with content equal to ourselves. 

By Left Han Fingertisp aJLJADAJDJADS > 4 sculptures with fingertips, trace of dust and saliva on the screen, Bourse de Commerce Luca Rossi 2021. 
Two works that happen and exist only in the instant we look at them on our screen. Everything happens in our private dimension which Luca Rossi considers to be the most relevant political space we have at our disposal. 

WHATEVER > anything purchased on Amazon and delivered at the Bourse de Commerce in Paris, Luca Rossi 2021. 

If the work IMG2301 succeeds in ordering the overload of content and information this intervention invites the visitor to buy anything on Amazon and have it delivered to the museum. The object can be intercepted on the museum’s doorstep or let in. The hybridization of roles leads the spectator to become more and more an “author”. The ready-made, the choice of the work, is completely left to the spectator himself. This opens up a “condition of embarrassment” where the spectator, like the collector, must re-evaluate his own needs in relation to his concept of “work of art”.

 

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.